Hej, temat często przewija się ostatnio na grupie, więc postanowiłam kilka ze swoich komentarzy w trochę skorygowanej wersji zamieścić też na blogu. :) W końcu łatwiej mieć wszystko w jednym miejscu, prawda? ;)
Każdego dnia między 19 a 20 (w czasie zimowym 18 a 19) na Pograniczu rozpoczyna się Oblężenie Twierdzy. Atakując swoimi wezyrami Twierdzę zdobywa się tokeny do wydania w sklepie na Pograniczu oraz punkty do rankingu. 100 osób, które zada najwięcej obrażeń Twierdzy dostanie dodatkowo punkty XP - 1 miejsce zdobywa 100 punktów XP.
Aby Twierdza została podbita, jej HP (100% w momencie rozpoczęcia) musi spać do 0%. Osoba, która zada Twierdzy ostatni cios zdobędzie twierdzę. Każdego dnia to 100% HP fortecy oznacza inną moc. Raz może to być łączne 50B, a raz 150B - wszystko zależy od siły i aktywności serwera, stąd wyliczenia z jednego dnia nie muszą być zgodne z wyliczeniami następnego dnia, tak samo może być różna liczba osób konieczna do zbicia HP Twierdzy do zera.
Według informacji od anglojęzycznych moderatorów siła twierdzy zależy od tego, jak wiele osób brało udział w polowaniu (osobiście tej zależności nie zauważam, ale nie mam odpowiednich danych liczbowych, żeby podważać tę informację).
Jak obliczyć nasz procent?
Za każdym razem jak uderzasz w Twierdzę wezyrem, jej % jej HP się troszeczkę zmienia. Obserwuj ten % na samej górze i kiedy masz uderzać jednym ze swoich wezyrów z TOP3 (dla łatwości obliczeń powiedzmy, że są to wezyrowie o mocy 1B, 2B i 3B), poczekaj na moment aż ten % się troszkę uspokoi - czyli zacznie spadać wolniej albo w ogóle przestanie spadać - oznacza to, że mniej osób w tym momencie uderza, więc twoja obserwacja będzie dokładniejsza i błąd na obliczeniach niższy. Jak masz taką "spokojną" twierdzę to uderz sobie swoim 3 najsilniejszym wezyrem i sprawdź, o ile spadła. Załóżmy, że z 59% zbiłeś ją na 58% - czyli był to spadek o 1%. Skoro wezyr o mocy 1B zbił twierdzę o 1%, to teoretycznie 3 razy silniejszy wezyr zbije ją o 3%. Nie jest to gwarantowane, bo zawsze jest cień szansy, że ktoś mógł uderzyć w tym samym czasie, więc żeby potwierdzić nasz wynik, robimy to samo z naszym drugim najlepszym. No i jeśli okazuje się, że np. ten 2B uderzył tylko 2% tak jak "powinien" to prawdopodobieństwo, że 3B zbije 3% jest już wyższe.

Załóżmy, że jednak nasz wynik jest na drugim wezyrze niższy, na przykład 2B zbił tylko 1.5% zamiast 2% - to znaczy, że jak uderzałeś wezyrem 1B ktoś uderzył w tym samym momencie, co zrobiło błąd na obliczeniach.
No to liczymy od nowa - siła naszego najlepszego wezyra podzielona przez siłę wezyra, którym uderzaliśmy razy procent, który zbił wezyr, którym uderzaliśmy:
3B/2B*1.5% = 2.25%
No to uderzasz sobie swoim najlepszym i sprawdzasz, czy będzie to 2.25%. No i jak jest 2.25% lub coś koło tego, to sobie używasz pieczęci PvE i czekasz, aż twierdza będzie miała 2.25% HP albo poniżej.
Zdobycie Twierdzy wymaga albo dużo szczęścia, albo refleksu. Im większy twój wezyr, tym łatwiej ją zdobyć, bo twój procent będzie wyższy niż innych - czyli możesz uderzyć wcześniej, co daje ci dużą przewagę.
Jeśli twój wezyr jest dużo za niski, żeby zdobyć Twierdzę (np. zawsze ktoś silniejszy uderzy zanim Twierdza będzie na twoim procencie), możesz spróbować poprosić swoich znajomych o pomoc. Bierzecie swoich najlepszych wezyrów i wspólnie ustalacie, jaki procent możecie zbić - i wtedy wszyscy razem uderzanie w określonym momencie, żeby jedno z was zdobyło Twierdzę.
Sama zdobycie Barbarossy mam już od dawna za sobą, więc zaczęłam pomagać innym na serwerze go zdobyć, właśnie przez takie działanie zespołowe. Jeśli uderzymy wszyscy razem, to zazwyczaj możemy zbić od 3.5% do nawet 5% i wiadomo, że jedno z nas twierdzę zdobędzie, bo wiemy, kiedy twierdza będzie na naszym procencie. Jeśli ja uderzam 1.7%, inna koleżanka 1.3%, a trzecia 0.9% - jeśli ja i pierwsza koleżanka umówimy się, że na 3.9% lub poniżej uderzamy, to nasza trzecia koleżanka wie, że musi być gotowa na swoje uderzenie od 3.9%, bo w przeciągu milisekundy pojawi się jej % i może uderzać.
Czy warto podbijać Twierdzę?
Na pewno warto brać udział w oblężeniu Twierdzy i użyć swoich wszystkich wezyrów, żeby zdobyć tokeny do sklepu. Ale samo bycie tym Zdobywcą Twierdzy dla większości graczy opłaca się tylko przez pierwsze 20 podbić, za które dostaje się diamenty z Osiągnięć.
Opłacalność zdobycia Barbarossy zależy od tego, jakich masz dostępnych wezyrów. Dla większości graczy nie jest on niestety niczym więcej niż bezwartościowym trofeum.
Barbarossa ma bazową harmonię 30%. Jego odznaki, żeby podnieść mu drugą harmonię można zdobyć 10 razy (przy 210 podbiciach fortecy, jeśli dobrze policzyłam), każde podniesienie jest co 5%. Daje nam to całościowo tylko 80% harmonii, więc zdecydowanie nie opłaca się Barbarossa jako wezyr wojskowy, bo Czwórka i Piątka oferują lepszą harmonię, która jest łatwiejsza i szybsza do zdobycia. Jak ktoś nie ma legend to można pokusić się o rozwijanie na nim nauki, bo mamy to bazowe 30%, które mogłaby przebić nam tylko konkubina albo druga harmonia Piątki. Osobiście uważam Barbarossę za fajnego wezyra dla niskich VIPów (którzy nie mają skąd wziąć bonusu na nauce), jeśli ktoś jest w stanie podbić fortecę 30 razy i go zdobyć. Sama pomagam zdobyć tego koleżkę niskim VIPom na moim serwerze, bo Barbarossa przyda im się bardziej niż komuś, która ma wszystkie legendy.
Przyznam szczerze, że mój Barbarossa leży odłogiem i gnije w wezyrowej piwnicy, bo przy moim układzie wezyrów jest dla mnie zupełnie nieprzydatny (jestem na etapie, gdzie wszystkie moje konkubiny oferują bonusy minimum 30-40%). Ale ja jestem wysokim VIPem z legendami, Telią i Jasminą - mam zwyczajnie innych, lepszych wezyrów.
Jakbym miała Barbarossę na moim koncie VIP0, to zdecydowanie dawałabym mu z kolei właśnie naukę, bo te 30% to byłby najlepszy bonus, jaki miałabym dostępny przy obecnym lineupie na tamtym koncie.
Także podsumowując - Barbarossa to może być dobry wezyr dla niskich VIPów pod naukę. 30% harmonii jest czymś, co stosunkowo ciężko jest im osiągnąć na innych wezyrach (chyba że wezyr konkubiny specjalizuje się w nauce), więc nawet jeśli nie będą dalej podbijać fortecy, to mają już z miejsca jakiś bonus, z którym mogą pracować .
Wysokim VIPom się zwyczajnie nie opłaca, bo harmonia na bardzo niskim poziomie osiągnie maksa, a samo wymaksowanie jej wymaga podbicia fortecy 210 razy. Szczególnie ten czas przemawia na niekorzyść Barbarossy, bo nawet jeśli ktoś będzie zdobywał fortecę dzień w dzień, to potrzebuje 7 miesięcy, żeby te 80% harmonii osiągnąć. Przy obecnym systemie odznak legendy, w 7 miesięcy uważam, że VIP jest w stanie spokojnie te legendy pozbierać, a nawet jeśli nie, to w długim okresie legenda będzie bardziej opłacalna - jej harmonia maksymalna to 1100%(!).
ooo tak, dziękuje!
OdpowiedzUsuńWitam, masz może sposób lub pomysł jak pomóc komuś "słabszemu" zdobyć twierdzę? Próbowałam najpierw ja uderzyć ale zawsze dodatkowo ktoś inny uderzał i wychodziło na to że sama tę twierdzę zdobywałam.
OdpowiedzUsuńOj ja sama bardzo często pomagam słabszym :) grunt to uderzyć na % który jest wyższy niż ten twojego wezyra. My ze znajomymi bardzo dokładnie to sobie wyliczamy i ostatnia osoba zawsze czeka aż ten procent faktycznie spadnie do jej % - po prostu wie, że jak będzie np 3% to ja uderzę i spadnie do jej 1% mega szybko to musi być gotowa na to uderzenie moje i jak zobaczy, że to moje weszło, to dopiero wtedy uderzyć.
UsuńMam wrażenie, że jak dwie osoby uderzą w tej samej chwili to ta silniejsza zgarnia, ale to nie jest potwierdzone info. Po prostu jestem najsilniejsza na swoim serwerze i mam takie wrażenie 😆
Łups złe konto Google 😆
Usuń