Ogłoszenia drobne

Jeśli macie jakieś temat, który chcielibyście, abym dokładnie omówiła albo macie jakieś pytania, piszcie proszę w komentarzu pod najnowszym postem!


Z mojego punktu widzenia potrzebne są bardziej rzeczy o charakterze strategicznym niż stricte informacyjnym, dlatego może mi się zdarzyć coś pominąć, bo mam wrażenie, że jest oczywiste. Wcale takie nie musi być i nie bójcie się pytać, ja nie gryzę! ;) (Po prostu gram w grę już długo, dlatego trochę już zapomniałam, jak to jest na początkach i co się wydaje niejasne, Wasze pytania będą wielką pomocą!)


Jeśli ktoś chciałby skontaktować się ze mną prywatnie, w panelu po prawej znajduje się formularz kontaktowy :)


Blog będzie zawierał między innymi tłumaczenia postów z Sultan's Log (najlepszy anglojęzyczny blog o GoS!), wszystko w porozumieniu z ich pierwotną autorką :)


***BLOG W BUDOWIE, INFORMACJE BĘDĄ POJAWIAĆ SIĘ STOPNIOWO***

Ruiny



Ruiny to gra typu PvP (gracz przeciwko graczowi), która jest dostępna dla 300 najlepszych zarejestrowanych graczy (o najwyższej mocy imperium). Rejestracja jest dostępna przez 3 dni poprzedzające otwarcie Ruin. Wszelkie zmiany w mocy są na bieżąco uaktualniane przez cały okres trwania rejestracji, także gracze mogą poprawić swój ranking, aby zapewnić sobie miejsce w pierwszej 300.

Jak Ruiny się otworzą, gracze mają 12 godzin (w czasie letnim - od 9 do 21, w czasie zimowym od 8 do 20) każdego dnia na eksplorowanie Ruin. Ruiny otwierają się 2 godziny przed Polowaniem (które zależności od czasu zimowego/letniego zaczyna się o 10/11) i zamykają 2 godziny po rozpoczęciu Oblężenia Twierdzy (w zależności od czasu - 18/19). Każdej nocy Ruiny zostają zablokowane na 12 godzin (letni - 21-9; zimowy - 20-8). W czasie kiedy Ruiny są zablokowane wszystkie Nieoszlifowane Szmaragdy zostaną zamienione w Oszlifowane Szmaragdy. Osoba z największą ilością szmaragdów na koniec ostatniej nocy wygrywa Beryl.

Disclaimer: Post w dużej mierze jest tłumaczeniem posta z Sultan's Log, z kilkoma modyfikacjami/wstawkami z mojej strony.


Mapa Ruin

Mapa Ruin jest podzielona na cztery różne "obszary badań". Każdy z nich jest oznaczony na mapie innym kolorem.

Pustynia - biały
Oaza - zielony
Ruiny - niebieski
Starożytne Miasto - żółty

Każde z wymienionych pól oferuje trochę inne skrzynie. Najlepsze skrzynie oferują żółte i niebieskie pola, jednak jako że ich liczba jest ograniczona, bardzo szybko te pola pustoszeją (zazwyczaj w ciągu pięciu minut od odświeżenia skrzynek na wszystkich polach, te dwa są ich już pozbawione). Dzień zaczyna się z 73 polami, a kończy z 19 - na każdym odświeżeniu skrzynek jest faza zapadania się planszy i część pól jest z niej usuwanych.

Pole podświetlone na czerwono pokazuje, gdzie jest największe skupisko nieoszlifowanych diamentów. Niezależnie od tego, jaki pole miało kolor wcześniej, jeśli pojawi się na nim większa ilość nieoszlifowanych diamentów, zacznie się ono tlić czerwonymi płomieniami - stąd przydatna jest znajomość numerów pól, które po odświeżeniu skrzynek są atrakcyjne (pole nr 1 zawsze jest wtedy czerwone, zaufajcie mi, sama tam zawsze wbijam, bo najwięcej ludków do zabijania 😂 ).



Każde pole ma swój określony numer - wystarczy kliknąć na oko w prawym dolnym rogu planszy, aby pokazały się numerki (osobiście najbardziej lubię pola 1 - żółte - dla ludków do zabijania i 11 - niebieskie - jak chcę sobie na luzie pozbierać fajne skrzyneczki, jakoś tak mi się podobają).

Aby przenieść się na inne pole, trzeba zużyć 5 energii, chyba że twój wezyr został pokonany. Wtedy możesz wybrać nowe pole "za darmo". Jak już jesteś na polu i poruszasz się wewnątrz niego, to każdy ruch kosztuje 1 energię.

Każdy wezyr na poziomie minimum 60 może być użyty maksymalnie dwa razy na dzień (raz za darmo, drugi raz przy użyciu bandaża).

Oprócz różnego koloru pól na mapie pojawiają się też dodatkowe znaczniki dla członków naszego sojuszu i znaczniki Lordów Ruin. Niebieska flaga oznacza, że na danym polu znajduje się członek naszego sojuszu, a liczba na niej mówi nam, ilu tych członków na tym polu jest. Czerwona flaga z twarzą na niej pojawia się na polach, na których możemy spotkać Lorda Ruin. Flaga Lorda nie ma informacji o tym, ilu Lordów na danym polu jeszcze możemy spotkać - dopiero po wejściu na pole, wyświetla nam się informacja o liczbie wciąż dostępnych lordów w lewym dolnym rogu, obok liczby graczy i liczby skrzynek dostępnych na danym polu.




Stary screenshot, nagrody się trochę zmieniły
Strażnicy Ruin

Strażnicy Ruin dzielą się na trzy różne rodzaje: Strażnik, Generał i Lord.

Za zabicie Strażnika dostajemy tylko 100 Oszlifowanych Szmaragdów i żadnych dodatkowych nagród.
Za zabicie Generała dostajemy 150 Oszlifowanych Szmaragdów i jedną z 7 losowych nagród: Odłamek odznaki 1x, Broszurę Atrybutów 1x, Księgę Atrybutów 1x, Kupon na Złoto 1x, Pieczęć Dowódcy 1x, Pieczęć Złota I 1x LUB Pieczęć Żołnierzy I 1x.

Lord Ruin pojawia się na planszy w losowych odstępach czasu - możesz śledzić postęp poprzez obserwowanie kółka na głównym ekranie. Jeśli jest prawie pełne, to oznacza, że za niedługo mogą pojawić się Lordowie na mapie. Z moich własnych obserwacji wynika, że kółko zapełnia się, jeśli jest zabijany Strażnik, Generał lub inny gracz na planszy - co oznacza, że jeśli chcesz przyspieszyć ładowanie się kółeczka, możesz udać się na rajd po graczach i trochę pozabijać. ;)

Za zabicie Lorda dostajemy 4000 Oszlifowanych Diamentów i 3 losowe nagrody. W zależności od rankingu, z którym Ruiny są sparowane, wśród nagród znajdzie się Pakiet Odznak/Encyklopedia Atrybutów (Ranking Mocy Imperium) lub Grzebień/Kolczyki (Ranking XP Konkubin i Ranking Uroku), wraz z pozostałymi nagrodami przewidzianymi na screenshotcie.

Specjalna ikonka hełmu na dole po lewej pokazuje, ile Lordów jest jeszcze dostępnych nadanym polu. Na załączonym screenshotcie możecie zobaczyć, że jest jeszcze 3 Lordów do zabicia.


Skrzynki

Jest pięć różnych rodzajów skrzyń: XX (ang. Obsolete, muszę sprawdzić), Stalowe, Ozdobne, Ekskluzywne i Reliktu.

(c) Lyosha z Sultan's Log


Niebieskie skrzynki są dostępne na zielonych, niebieskich i złotych polach. Złote skrzynki można trafić na niebieskim i żółtym polu. Skrzynki Reliktu są dostępne na wszystkich polach i pokazują się co 10 zużytych energii.

Inni gracze na Polach

Wezyrowie innych graczy pojawią się na naszym Polu tylko wtedy, jeśli mają jakieś Nieoszlifowane Szmaragdy. Za każdym razem jak spotkasz jakiegoś gracza pojawi się pod wezyrem czerwony baner z ich nazwą, nazwą ich sojuszu i liczbą Nieoszlifowanych Szmaragdów, które możesz im odebrać, jeśli ich zabijesz. Na górze będzie widoczny pasek HP wraz z ikoną rangi wezyra, co może pozwolić ci oszacować, jak silny jest dany wezyr - a tym samym, czy dasz radę go pokonać.

Jeśli pokonasz danego wezyra, odbierasz mu wszystkie Nieoszlifowane Szmaragdy. Działa to też w drugą stronę, czyli jeśli nie dasz rady go pokonać, twoje Nieoszlifowane Szmaragdy trafią do twojego przeciwnika.

Członkowie twojego sojuszu będą mieli niebieski baner zamiast czerwonego dla rozróżnienia. Osobiście staram się omijać członków mojego sojuszu, ale jest to czysto grzecznościowe, bo nie ma to większego wpływu na rozgrywkę w ciągu dnia - prędzej czy później ktoś tego wezyra zabije, więc czemu nie ty. Omijanie członków sojuszu sprawia, że nie muszą oni używać kolejnego wezyra do eksplorowania Ruin (a że liczba wezyrów jest ograniczona do tych, których posiadamy, pozostawanie przy życiu może być dla niektórych cennym atutem).


Nagrody



Większość czynności w Ruinach jest nagradzana drobnymi nagrodami, oprócz nagród z rankingu. Zarówno otwieranie skrzyń i pokonywanie innych graczy czy lordów oferuje różne nagrody.

Gracze często narzekają na niewystarczającą liczbę ubrań dla wezyrów dostępnych grze - warto więc zwrócić uwagę, że pokonywanie innych graczy może dać nam całkiem dużo dodatkowych ciuszków. :)

Końcowy wynik w rankingach bazowany jest na wszystkich Szmaragdach, które zdobyłeś podczas wszystkich dni Ruin - zarówno te, które od razu były Oszlifowanymi, jak i te, które początkowo były Nieoszlifowane. Z tego powodu wielu graczy "czai się" na zdobycie Nieoszlifowanych Szmaragdów pod koniec dnia poprzez bycie graczem, który wykona ostatnie uderzenie w ciągu dnia.





Jak ja gram w Ruiny?

Przede wszystkim - jestem na prawie każdym odświeżeniu skrzynek. To właśnie wtedy dostępne są najlepsze skrzynki, więc najwięcej Oszlifowanych Szmaragdów. Im późniejszy refresh, tym mniej dostępnych pól, ale więcej dobrych skrzynek skumulowanych na jednym polu - co oznacza, że nie musisz marnować energii na skakanie po Polach - całą energię zużywasz na jednym.

Jak już jesteśmy przy skakaniu po Polach - nigdy nie używam skoku za 5 energii, chyba że jest to koniec dnia i uciekam z Nieoszlifowanymi Szmaragdami w ciągu ostatnich 10 sekund. Każdy inny skok wykonuję przez zabicie swojego wezyra - jest to często zdecydowanie bardziej opłacalne niż skok za 5 energii. Do zabijania samego siebie przydatne są alty - jeśli nie ma nikogo na polu, na którym jesteś, wchodzisz na nie altem i zabijasz samego siebie zamiast marnować 5 energii na skok. Jak zostaniesz zabity (albo popełnisz samobójstwo na czyimś wezyrze) to nie wybieraj kolejnego wezyra do użycia na polu, a zamknij wyskakujące okienko i wyjdź do widoku mapy, żeby zmienić pole za darmo.

Skrzynki odświeżają się co 4 godziny, jednak energia odświeża się szybciej niż przychodzi kolejny refresh. Pamiętajcie więc, żeby w międzyczasie zużyć sobie trochę energii np. na Lordów. Nie marnujemy niczego, co odświeża się samo. ;)

A jak połapać tych Lordów? Obserwować wspomniane wcześniej kółeczko wokół twarzy Lorda. Jeśli jest on blisko całkowitego wypełniania, możesz próbować proces przyspieszyć zabijając kilku graczy/Strażników Ruin. Przy zabijaniu Lordów zawsze używam najsłabszego wezyra, żeby nie musieć skakać za 5 energii, a po wyczyszczeniu danego pola z Lordów szybko zabić się o innego gracza. ;)

Ostatnie 2 minuty są decydujące, jeśli chcesz być graczem, który złapie Nieoszlifowane Szmaragdy na koniec dnia. Sama zawsze wchodzę 2-3 minuty przed końcem Ruin i przez kilkanaście sekund obserwuję planszę, żeby sprawdzić, czy ktoś skacze po polach czy siedzi na jednym. Zdecydowanie łatwiej jest złapać Nieoszlifowane Szmaragdy, jeśli gracze nie skaczą po polach - bo nie musisz być tak szybki. W zależności jak silny jest twój wezyr w porównaniu do wezyrów innych graczy, masz między 3 a 10 sekund zanim ktoś cię zabije, jak przejmiesz Szmaragdy - dlatego nie warto próbować je zdobyć wcześniej niż 20 sekund przed zamknięciem Ruin. Dlaczego 20 sekund? Bo zazwyczaj około 5-10 sekund zajmie ci spotkanie wezyra, którego jesteś w stanie uderzyć, bo jeszcze nie jest zabity. Jak już uderzysz i przejmiesz Szmaragdy, możesz próbować uciekać na inne pole, ale musi być to bardzo szybkie - miej na uwadze, że często gęsto na planszy znajduje się w tym momencie od pi razy drzwi 100+ osób próbujących cię zabić. Czasem utrzymanie Szmaragdów przez nawet 3 sekundy jest niewykonalne - więc trzeba mieć naprawdę dużo szczęścia lub bardzo silnego wezyra, żeby być zdobywcą Nieoszlifowanych Diamentów na koniec dnia.

Jeśli chcesz wygrać Ruiny, musisz mieć zaoszczędzone od 60 do nawet 150+ kluczy do Skrzyń Reliktu. Pamiętaj jednak, że Skrzynie Reliktu pojawiają się co 10 energii - czyli oprócz tony kluczy, potrzeba też tony energii.

Powodzenia w Ruinach! :)










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Popularne Posty